Jag har tyckt lite synd om Natalie Schuterman.
Eller, nej… det har jag inte alls. Men jag har tänkt på henne. Natalie Schuterman är hon som låter sin 11-åriga dotter blogga om sina 5 000-kronorsväskor. Så… synd om henne är det kanske inte.
Men jag har tyckt att Solsidan går ganska hårt åt henne och hennes affär.
I dag skriver Resumé att Natalie Schuterman får gratisreklam för bortåt en halv miljon kronor. Jag har mer sett det som att hon släpas i smutsen.
Så olika man kan se på saken.
Jag kan för mitt liv inte förstå vem som med sin självbild intakt går in på Natalie Schuterman och handlar E.S. (efter Solsidan).
Jag trodde att Mickan var ett avskräckande stycke parodi över vår tid och dess ultraytliga design- och modemaniska generation (”ljust och fräscht”).
Solsidan är kanske så bra gjord att hon fungerar tvärtom: Som en ”role model” för hur man ska vara, hur man ska prata och var man ska handla.