Intervju med Svante Randlert för HR People: »Det handlar om förtjänad relevans«

Svante Randlert är en av Sveriges mest anlitade föreläsare, just nu.

Han står inför publik 170 gånger varje år. Mer än någon annan.

När jag intervjuade honom för en tid sedan berättade han, bland annat, hur han orkar hålla ett sådant tempo.

Mot slutet av intervju sa Svante en annan sak som har etsat sig fast och som jag brukar påminna mig själv om dagar då allt känns som slentrian.

Han sa:

»Det finns de som säger: ›Passa på nu medan du är het.‹ Men den dagen ingen vill ha min hjälp längre, då är det mitt eget fel. Det handlar om förtjänad relevans. Det är jag som ska förtjäna kunden, inte tvärtom. Om jag har ett bra varumärke så är det en konsekvens, ingen orsak. Jag försöker alltid vara relevant för mina ­kunder.« 

Förtjänad relevans. Det är är ett bra uttryck, även för en frilansare.

Du hittar intervjun här. Eller här.

 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.