Har vi verkligen inte kommit längre?

Man blir ju förbannad. Har vi verkligen inte kommit längre?

Jag känner att det är dags att vakna nu. Och i just det här fallet riktar jag mig till den reaktionära och evigt värdekonservativa reklambranschen.

Hallå? Kan någon upplysa dem om att det är 2025, nu? Nya tider. Men de speglar envist ett gammalt svunnet samhälle och lika flyktade normer i sin irriterande reklam.

I en reklamfilm för en mäklare som just nu visas bland annat på Aftonbladet, syns två kvinnor i blåställ meka med en crossmotorcykel i ett vardagsrum. I bakgrunden pysslar en man med hemmets gröna växter.

Det är givetvis en helt orimlig verklighetsbild som reklambyrån förväntar sig att vi bara ska svälja. Trodde de att detta skulle passera obemärkt? Att vi inte skulle reagera?

Alla tre i filmen ser ut att vara det vi kallar ”etniska svenskar”. Men som vi alla vet (och uppskattar) – DET ÄR INTE SÅ SVERIGE SER UT!!!

Vi pratar om inkludering, mångfald och integration men när det väl gäller så orkar vi inte leva upp till de vackra orden.

Skärpning! Gör om, gör rätt. Tack för mig.

PS. Notera mina tre utropstecken ovan efter meningen med bara versaler. Det räcker ju med gemener och ett utropstecken men eftersom jag verkligen vill övertyga dig om att jag är en in i märgen god person som verkligen tror på vad jag skriver, så klämde jag till med VERSALER och två extra utropstecken!!! (Visst kände du att det bet?)

PS2. Nu när jag har redovisat den värdegrund på vilken jag står stadigt, hoppas jag att nya uppdrag ska hagla in. 

PS3. Är det för sent att så vitlök i pallkrage nu?

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.