Mandarva Stenborg är vd för Abby World, som siktar på att vara Nordens bästa reklambyrå för aktiva varumärken inom outdoor.
Tommy Jeppsson intervjuade henne för Sportfack. Och hon poängterade vikten av att vara autentisk när man jobbar inom en så speciell nisch som outdoor.
Man måste helt enkelt veta vad man pysslar med:
»Man måste ha koll på små subtila detaljer, veta vad som gäller just nu, veta hur man uppträder och klär sig på ett avslappnat och coolt sätt i naturen. Hur bär man sin packning? Var har man sin camp? På vilken sida av berget? Det handlar om små saker som man inte kan fejka.«
I en värld där trender snurrar snabbt är hennes bästa råd »stay credible«.
»Att fortsätta kommunicera och göra både produkter och kommunikation för den ursprungliga målgruppen. För jag tror att det är precis det som den urbana målgruppen intresseras av. Att köpa in på en livsstil och köpa in på en dröm om att någon gång vara där.«
Flera av kunderna hör hemma i outdoorvärlden och Mandarva Stenborg, ser möjligheter att växa i en ny värld där trender snurrar snabbt och förutsättningarna för marknadschefer har förändrats dramatiskt.
Läs mer i senaste numret av Sportfack.