I vår får Sverige ett nytt golfmagasin: Dormy Magasin. Tidningen ges ut av Dormy Golf & Fashion – Sveriges största återförsäljare av golfutrustning, med snart 12 butiker i Sverige.
Magasinet produceras av Stora Ord:
– Att få jobba med Dormy är ett drömuppdrag. Dormy är en stor och seriös aktör på golfmarknaden som mixar golfens traditioner med nytänkande på ett intressant sätt. Det är också en förmån att få jobba med ett företag som är genuint bra på det man gör: Det finns en enorm ämneskunskap hos de anställda på företaget, och den återspeglas förstås i magasinet och bidrar till en hög redaktionell nivå.
– Tidningen fokuserar helt på utrustning och golfmode, och vi kommer att gå lite djupare in i dessa områden är vad golftidningar normalt gör. Vi vill ta med läsarna bakom kulisserna i utrustningsvärlden. Det finns många historier att berätta inom det området och Dormy Magasin fyller på så sätt ett tomrum på marknaden.
Anders Wall, VD Dormy:
– Vi har funderat på att göra ett magasin under flera år och när Tommy Jeppsson kom in i bilden föll slutligen bitarna på plats. Med magasinet får vi en möjlighet att få berätta de historier vi ruvar på men inte haft rätt forum att förmedla tidigare.
– Vår ambition med Dormy Magasin är att berätta det där lilla extra om produkterna. Djupdykningar med nya infallsvinklar, allt från unika produkters historia och deras utveckling fram till i dag. Läsarna kommer även att få träffa våra kunniga tillverkare som berättar hur de arbetar för att ge golfaren en bättre golfupplevelse.
Tidningen ska komma ut med två utgåvor 2016 och får en upplaga på 150 000 exemplar. Magasinet distribueras till Dormys mest aktiva bonuskunder samt till alla ny-ordrar i webbutiken. Den första utgåvan har 68 sidor och en packningsgrad på 29 procent.
Klicka här för att läsa första utgåvan för 2016.